جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۳:۳۴

می‌خواستند با پول‌هایی که در چین مانده بود، دکل بخرند

باشگاه خبری فراساحل: یک فعال صنایع دریایی گفت: هیچ یک از ارگان‌های ذیربط برای ساخت دکل در داخل کشورهمکاری نکردند، حتی خود وزارت نفت که متولی این کار و سفارش دهنده بود نیز پیگیر این کار نبوده است و برای تأمین منابع بانکی آن نیز تلاشی نکردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از انرژی امروز، قاسم گل نژاد که مدیریت ساخت دکل امیرکبیر در مجتمع دریای خزر شرکت صدرا را در کارنامه دارد؛ در خصوص صحبت‌های زنگنه در خصوص قراداد ۳۰ دکل نفتی در دولت احمدی‌نژاد گفت: در دولت گذشته به این نتیجه رسیدند که تعدادی دکل برای کشور مورد نیاز است و در آن مقطع زمانی رحیمی، معاون اول احمدی نژاد دستور ساخت ۱۴ دکل را صادر کرد. او در ادامه گفت: در آن زمان بحث ساخت داخل مطرح شد، و بر اساس آن سازمان گسترش ونوسازی نیز جلساتی برگزار کرد؛ اما هیچ زمانی از مرحله طرح روی کاغذ به فعلیت در نیامد و در واقع بحث ساخت داخل در این خصوص هیچ گاه اجرایی نشد.

مدیرعامل شرکت سپهر رزموند با اشاره به سابقه حضور خود در شرکت نفات خزر گفت: اولین سکوی حفاری خزر در سال ۶۹ استارت خورد که آن زمان من مدیر پروژه بودم و در ۷۴ نیز سکوی ایران-خزر ساخته شد. سپس سکوی البرز ساخته شد که بعدها به امیرکبیر تغییر نام داد؛ اما پس از آن هیچ دکلی در داخل ساخته نشد، علیرغم اینکه ساخت آن یکی از نیازهای مهم  کشور است و بسیاری از بزرگان نیز هراز گاهی مبحث نیاز کشور به ساخت داخلی دکل‌ها را  مطرح می‌کردند. این  فعال صنایع فراساحل ادامه داد: این موضوع در زمان احمدی نژاد نیز به طور جدی مطرح شد، اما هیچ زمانی ساخت آن در داخل کشور عملی نشد. گل نژاد در خصوص دلایل عملی نشدن ساخت دکل‌ها در داخل کشور گفت: دلیل این امر عدم همکاری ارگان‌های ذیربط بود، از وزارت اقتصاد گرفته تا دیگر ارگان‌ها، چون برای چنین پروژه بزرگی بالتبع باید تأمین منابع مالی شود؛ بنابراین، این زنجیره کامل نشد؛ علاوه براین خود وزارت نفت که متولی این کار و سفارش‌دهنده این کار بود نیز پیگیر این کار نبوده است و برای تأمین منابع بانکی تلاشی نکردند.

مدیر ساخت دکل امیرکبیر در شرکت صدرا اظهار کرد: صنعتکاران جلسه‌ای گذاشتند و پیشنهاد دادند برای ساخت دکل‌ها از چینی‌ها استفاده شود، چینی‌ها هم گفتند باید ساخت دکل‌ها در کشور چین انجام شود؛ این‌ها عملا می‌خواستند روغن ریخته را نذر امامزاده کنند! پولی که در چین بود را برای ساخت دکل استفاده کنند که این امر نیز عملی نشد. او در خصوص خرید دکل از چین در دوره مسولیت هدایت الله خادمی در شرکت حفاری شمال گفت: آن زمان سحر یک و دو را خریدند و استفاده کردند. گل نژاد در خصوص موضع شرکت‌های داخلی در خصوص این امر گفت: ما همیشه گفته‌ایم ساخت دکل در داخل امکانپذیر است بدلیل اینکه در سال ۶۹ تا ۷۴ دکل ساخته شد و همه مقامات نیز دیدند اما هنگامی که صحبت از ساخت دکل می‌شود؛ همگان فکر می‌کنند که تمام المان‌های ساخت دکل نیز باید در ایران ساخته شود باوجود اینکه باید دانست که آن هم زیرساخت صنعتی بسیار قوی می‌خواهد اما همین ساخت بدنه، پایه‌ها، و ...  در مجموع دو میلیون و چهارصد هزار نفر  ساعت کار برده تا دکل ساخته شود این به معنای اشتغال نیروی داخل است؛ اما متاسفانه همگان به دنبال کار راحت هستند که همه چیز را آماده بیاورند و استفاده کنند



  کد خبر : 4258
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :